CRM
Het maken van nieuwe contacten en het onderhouden van je relaties is een belangrijk onderdeel van je werk. In Odoo leg je al je leads en verkoopkansen vast. Je maakt afspraken en koppelt er activiteiten aan om je te ondersteunen bij je dagelijkse taken.
Odoo 15 CRM heeft weer een aantal mooie nieuwe uitbreidingen, waarbij de geheel vernieuwde e-mail plug-in eruit springt.
Kortetermijnprognose
De kortetermijnprognose voor verkoopkansen op basis van hun verwachte sluitingsdatum en de pro rata omzet voor elke periode (standaard op maand) worden vanaf nu getoond.
Outlook plug-in
Odoo 15 heeft een nieuwe Outlook e-mail plug-in, waarmee je vanuit je e-mail direct een lead kunt aanmaken of een e-mail kunt opslaan bij het contact in Odoo.
Overzicht overige verkoopkansen
Op de lead en/of verkoopkans is in Odoo 15 een knop naar leads en kansen van dezelfde klant geplaatst.
Automatisch leads toewijzen aan teams
Of je automatisch leads aan verkoopteams wilt toewijzen, is nu een instelling geworden. Als je het gebruikt, kun je instellen of de leads automatisch of handmatig worden toegewezen.
Verkoopkans van online afspraken
Als er een afspraak via de online afspraken-app met een willekeurige verkoper geboekt wordt, wordt er direct een verkoopkans aangemaakt om deze verkoopkans op te volgen.
Odoo Verkoop
Ook in Odoo 15 zijn voor verkoop diverse verbeteringen doorgevoerd. Onderstaand een overzicht.
Van lead naar verkoopkans was de eerste stap. Je bent actief geweest in het opvolgen van alle contactmomenten. Je kunt nu direct een offerte maken vanuit de verkoopkans en deze converteren naar een verkooporder.
Favoriete producten
Je kunt een product nu als favoriet (sterretje) kenmerken. Producten worden standaard gesorteerd op favoriet, daarna op productcode en vervolgens op naam.
Optionele producten toevoegen
Het toevoegen van optionele producten, samen met de keuze voor de variant, gebeurt nu in één scherm. In vorige versies kon je pas de optionele producten selecteren nadat je een variant had gekozen. Nu kan dat in één keer.
Meerdere verkoopteams
Je kunt nu instellen dat je werkt met verkopers die in meerdere verkoopteams tegelijk actief zijn.
Automatisch factuur verzenden
Als een order online is betaald, kun je nu instellen dat de factuur automatisch wordt aangemaakt.
Verbeterde weergave van productinformatie
De productinformatie wordt duidelijker en informatiever weergegeven.
Verbeterde productverpakkingen
Het gebruik van verpakkingen is verbeterd. Het is nu mogelijk om:
Handmatig een verpakking in te geven bij een orderegel of Odoo selecteert automatisch de verpakking op basis van de ingevoerde hoeveelheid.
Verpakkingen op verkoopregels door te geven aan een productieorder.
Upsell percentage
Bij een prepaid dienst product kun je nu instellen bij welk percentage verbruikte uren Odoo een melding moet geven voor upsell.
Afdrukken productlabels
Druk nu productlabels af in de meest gebruikte labelformaten. Je kunt ook een eenmalige tekst toevoegen.
Odoo 15 CRM and Sales