Odoo Helpdesk
De Odoo Helpdesk app wordt steeds meer het centrale punt voor klantenservice in de ruimste zin van het woord. Vanuit de Helpdesk app kun je bijv. hulp bieden op vragen van klanten en heb je een live chat tot je beschikking. Ook kun je in Odoo 15 je buitendienst interventies initiëren, creditfacturen aanmaken en je RMA proces beheren.
Odoo 15 is verder uitgebreid met plug-ins voor Gmail en Outlook waarmee je eenvoudig e-mails converteert naar helpdesktickets.
Nieuwe e-mail plug-in voor Gmail en Outlook
Odoo 15 heeft een nieuwe Outlook e-mail plug-in waarmee je vanuit je e-mail direct een helpdesk ticket kunt aanmaken.
Automatisch sluiten van een helpdeskticket
Als de klant niet meer reageert en de helpdeskticket blijft open staan in een bepaalde fase, kun je deze ticket nu automatisch laten afsluiten. Dit is instelbaar per helpdeskteam.
Service Level Agreement (SLA) per klant
Eindelijk! Je kon al een interne SLA aanmaken voor de helpdesk, maar nu kun je ook SLA’s maken per klant of zelfs per specifieke verkooporder.
Maak leads van een helpdeskticket
Wie kent het niet? Op de helpdesk komt een vraag binnen die eigenlijk bij de verkoopafdeling terecht moet komen. Nu kun je deze helpdesk ticket converteren naar een lead voor de verkoopafdeling. En…andersom kan natuurlijk ook.
Samenvoegen van helpdesktickets
Het is in Odoo 15 nu mogelijk om helpdesk tickets samen te voegen.
Beheer je RMA proces vanuit de helpdesk
Vanuit een helpdesk ticket kun je nu een retour in het magazijn aanmaken.
Stel een product in op een helpdesk ticket
Je kunt nu ook het product instellen waarover de helpdesk ticket gaat. Hier kun je later weer op analyseren.
Verbeterd inzicht in klantbeoordelingen
Voor de klantbeoordelingen is er nu een nieuwe rapportage toegevoegd.
Odoo 15 Helpdesk